זו הבעיה שעמדה מאחורי משבר תקציב החינוך | הכתבים מסבירים

אסתי פלד No Comments on זו הבעיה שעמדה מאחורי משבר תקציב החינוך | הכתבים מסבירים

כתבי קול חי שוחחו עם מגיש המהדורה המרכזית על האחדות ביהדות התורה וההסכמים בנושא החינוך. אבי רבינא הסביר: מדוע נוצר חוסר שיוויון בתקציב החינוך

צילום: קול חי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כתבי "קול חי", אבי רבינא ואיתי גדסי שוחחו הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על האחדות ביהדות התורה וההסכמים בנושא החינוך.

בפתח השיחה הסביר רבינא את העומד מאחורי השיח בנושא תקציב החינוך: "הייתה ב-2001 החלטה של ועדת שושני שמוסדות המוכש"ר יקבלו 75% ומוסדות הפטור 55%. החינוך הממלכתי קיבל במהלך השנים יותר ויותר כסף, אבל ה-75 אחוז שהיו אמורים ללכת למוכש"ר אף פעם לא גדלו. וכך יצא מוסדות המוכשר מקבלים בערך 44 אחוזים והפטור בערך 27%. נתניהו הבטיח פשוט לתקן את העוול שנעשה עם השנים וכל תלמודי התורה יקבלו את מה שמגיע להם; רשת בני יוסף עדיין מנהלת מגעים עם בעלזא לצירוף המוסדות של החסידות לרשת".

איתי גדסי: "גפני מקבל להבטחה שלו בעניין תקצוב החינוך – גיבוי מהמועצת וזה אירוע נדיר; יש את עניין המורים, חוץ מתקצוב התלמידים. גפני מדבר על כך שהוא הולך להלחם על הכנסה גם של זה לבסיס התקציב".

בהמשך חשף רבינא: "לנתניהו היו כמה פגישות. אחת בשבוע שעבר עם ראש ישיבת חברון ומנהלה. נתניהו ביקש מהם להתערב ולפתור את המשבר מול בית הרב אדלשטיין. הוא אמר להם – גם אחרי שאתם פותרים את זה אני לא רוצה שיתעורר עניין של מיקומים. ובאמת לאחר הישיבה הלילית אתמול הכל מסודר". 



0 תגובות